Zo, de kop is er af. Met het zweet in de handen de eerste kilometers gereden. Allereerst hield het remmen niet bepaald over. Wat heet. Bij de keuring is hier helemaal niet naar gekeken. Toch maar eens naar de rembekrachtiger gekeken. Want die deed het nog niet. De hevel die de voorste plunjer bedient, bleek niet goed afgesteld te staan. En nu remt zij als de beste! Dus zo'n bekrachtiger is vrij essentieel.
In het koelcircuit had ik een thermostaat ingebouwd. Dat leidde ertoe dat de zaak ging koken. Dus die er ook maar weer uit gehaald. Probleem opgelost. De thermostaat functioneerde overigens wel goed in een pan met water. Heeft iemand hier ervaring mee?
Alleen de radiatordop sluit nog niet goed af. De mantel staat iets hoger dan de radiateurkraag zelf.
Wel echte 20-er jaren techniek. Alles schud en trilt. Misschien dat hier ook nog interessante lezerstips voor zijn.... En de oliedrukmeter geeft zo'n 2 bar aan. Is dat genoeg? Laadstroom is goed (deed het eerst niet. Regelaar open gemaakt, zat niks in.....
)
Maar het rijdt. En iedere keer durf ik een stukje verder van huis.
De komende weken nog hard aan de slag met de binnenkant. De hemel zit er in en de zijkanten beginnen te vorderen.