Achterwiel aangedreven Citroëns (vóór 1937)
Achterwiel aangedreven Citroëns (vóór 1937)
Achterwiel aangedreven Citroëns (vóór 1937)
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Achterwiel aangedreven Citroëns (vóór 1937)


 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 eerste rij impressies....

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 58
Registratiedatum : 06-02-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Leeuwarden

eerste rij impressies.... Empty
BerichtOnderwerp: eerste rij impressies....   eerste rij impressies.... Emptyzo 20 jun 2010 - 21:09

Zo, de kop is er af. Met het zweet in de handen de eerste kilometers gereden. Allereerst hield het remmen niet bepaald over. Wat heet. Bij de keuring is hier helemaal niet naar gekeken. Toch maar eens naar de rembekrachtiger gekeken. Want die deed het nog niet. De hevel die de voorste plunjer bedient, bleek niet goed afgesteld te staan. En nu remt zij als de beste! Dus zo'n bekrachtiger is vrij essentieel.
In het koelcircuit had ik een thermostaat ingebouwd. Dat leidde ertoe dat de zaak ging koken. Dus die er ook maar weer uit gehaald. Probleem opgelost. De thermostaat functioneerde overigens wel goed in een pan met water. Heeft iemand hier ervaring mee?
Alleen de radiatordop sluit nog niet goed af. De mantel staat iets hoger dan de radiateurkraag zelf.

Wel echte 20-er jaren techniek. Alles schud en trilt. Misschien dat hier ook nog interessante lezerstips voor zijn.... En de oliedrukmeter geeft zo'n 2 bar aan. Is dat genoeg? Laadstroom is goed (deed het eerst niet. Regelaar open gemaakt, zat niks in..... Embarassed )

Maar het rijdt. En iedere keer durf ik een stukje verder van huis.

De komende weken nog hard aan de slag met de binnenkant. De hemel zit er in en de zijkanten beginnen te vorderen.

eerste rij impressies.... Dscf1316
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.quaidejavel.nl
Trefle

Trefle


Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 17-02-10
Woonplaats : Kerkrade

eerste rij impressies.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: eerste rij impressies....   eerste rij impressies.... Emptyvr 9 jul 2010 - 13:58

Mooi werk Jeroen. trillingen zijn normaal voor een auto waar de motor vast in het chassis zit gemonteerd. Bij de latere moteur flottante modellen werd dit een stuk beter. Je kunt proberen er wat rubber tussen te monteren maar veel zal dat wel niet helpen.
Ik geloof dat een oliedruk van 2 genoeg is. Citroen boek zegt 1,5 kg bij 1000 toeren bij 70 graden olie. Gemeten bij de pomp, meetopening 2,8 mm.
Vanaf de c4G 1 kg bij 6 a 700 toeren, olie 70 graden.
Hoort je mantel wel bij de radiator? Er schijnen veel verschillende maten te zijn. Op het franse c4 forum hadden ze geloof ik een lijst met tekeningen van alle formaten.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
eerste rij impressies....
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» C4 uit Leeuwarden

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Achterwiel aangedreven Citroëns (vóór 1937) :: restauraties :: C4-
Ga naar: