Achterwiel aangedreven Citroëns (vóór 1937)
Achterwiel aangedreven Citroëns (vóór 1937)
Achterwiel aangedreven Citroëns (vóór 1937)
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Achterwiel aangedreven Citroëns (vóór 1937)


 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 montage hemeltje

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 58
Registratiedatum : 06-02-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Leeuwarden

montage hemeltje Empty
BerichtOnderwerp: montage hemeltje   montage hemeltje Emptyza 13 feb 2010 - 14:37

Hoewel het aantal forumleden nog niet zo groot is, toch maar een vraag over de hemelbekleding van de C4.
Ik zou graag met iemand in contact komen die deze zelf heeft gemonteerd of in ieder geval weet hoe deze precies gemonteerd is. Met name de manier waarop deze aan de zijkant wordt afgespannen is mij nog niet helemaal duidelijk.

Groetjes, Jeroen (Admin)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.quaidejavel.nl
Gerard Harteveld




Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 12-02-10
Leeftijd : 58
Woonplaats : Den Haag

montage hemeltje Empty
BerichtOnderwerp: Re: montage hemeltje   montage hemeltje Emptyzo 21 feb 2010 - 15:48

Dag Jeroen,

Ik heb een AC4 en daar zat een stalen plaat op toen ik 'm kocht.
Die heb ik er af gehaald, daar zat hout en andere zooi tussen dus dat heb ik allemaal weg gehaald.
Toen had ik dus het gat wat het dak was en dat was aan de binnenkanten een stuk staal naar beneden met een haakse rand met (schroef) gaten.
We hebben toen een rechthoekig frame gemaakt van hout met 4 baleinen over de breedte, maar wel mee lopend met de curve van het dak.
Dat frame belegd met kippegaas en enige doekmateriaal en toen zwart "doek" (sky-leer?) materiaal om de boel af te maken.
Dat zwarte doek is op een plaat gemaakt en stekt aan alle kanten wat verder uit ten opzichte van het houten frame.
Als je dan dat doek over die rand redelijk strak trekt naar de houten randen van het frame onstaat er een schuine rand van dat doek en dat druk je dan weer strak in de rechte binnenrand van het stalen dak als je het frame in het dak legt en er op vast schroeft.
Ik hoop dat dit wat duidelijkheid geeft, het is bij mij in ieder geval leuk gelukt.
Groeten,
Gerard Harteveld.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.harteveld.nu
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 58
Registratiedatum : 06-02-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Leeuwarden

montage hemeltje Empty
BerichtOnderwerp: Re: montage hemeltje   montage hemeltje Emptyzo 21 feb 2010 - 20:49

Dag Gerard,

Bedankt voor je reactie. Heel apart dat er een stalen plaat was gemonteerd! Het principe is mij duidelijk. Ik hoop dat het zo eenvoudig is als zo hier en daar verteld wordt. Tzt zal ik wat foto's plaatsen van de werkzaamheden.

Overigens denk ik dat wij elkaar wel kennen uit een ver verleden. Want ik heb tussen 1973 en 1985 in den Haag gewoond en ben daar als TAN-lid aktief geweest.

Groetjes, Jeroen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.quaidejavel.nl
Gesponsorde inhoud





montage hemeltje Empty
BerichtOnderwerp: Re: montage hemeltje   montage hemeltje Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
montage hemeltje
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Achterwiel aangedreven Citroëns (vóór 1937) :: Techniek :: bekleding en interieur-
Ga naar: